KURUM İÇİ/KURUM DIŞINDAN DERS ALMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLERDE
UYGULANACAK İŞLEM ADIMLARI
Biriminiz öğrencileri öğrenim gördüğü bölüm/program dışında Üniversitemizin diğer bölüm/programlarından veya Yükseköğretim Kurumlarından ders almak istediğinde, sorumlu olduğu dersin içeriği ile almak istediği dersin içeriğini dilekçesine ekleyerek, kayıtlı olduğu birimin Öğrenci İşlerine başvurur. Öğrenci İşleri, alınacak dersin ECTS kredisinin sorumlu olduğu derse eşit veya yüksek olup olmadığını, dersin öğretim dilinin sorumlu olduğu dersi karşılayıp karşılamadığını, ders içeriğinin onaylı ve güncel olup olmadığını kontrol ettikten sonra daha önce eşdeğerliğinin sorgulanıp sorgulanmadığını kontrol eder. Daha önce eşdeğerlik sorgulaması yapılmamış veya daha önce sorgulanmış, ancak ders bilgilerinde değişiklik yapılmış ise (Örneğin; dersin kodu, adı veya ECTS kredisi değişmiş ise) dersle ilgili Alan Komisyonundan uygun olup olmadığına dair görüş alınması gerekmektedir.
Eşdeğerlik sorgulamasında, birim öğrenci işleri tarafından öğrencinin dilekçesini, sorumlu olduğu dersin onaylı içeriğini ve almak istediği dersin ilgili döneme ait onaylı ders içeriğini, ilgili Alan Komisyonuna eşdeğerliği sorulmak üzere Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına resmi yazı ile gönderir. Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ilgili Alan Komisyonuna ders eşdeğerliği hakkında sorgulama yazısı yazar. Komisyon Başkanı veya Üyeleri tarafından gerekli inceleme yapıldıktan sonra 5 iş günü içerisinde Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına iletilir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gelen Komisyon görüşü sorgulama yapan birime yazı ile bildirilir.
Öğrenci, Güz, Bahar ve Yaz okulunda kurum içi/kurum dışı ders almak isterse; ders eşdeğerliğinin sorgulanması için ders alacağı bölüm/programın derslerinin başlangıç tarihinden “iki hafta önce” kayıtlı olduğu birime başvurması gerekir. Bu tarihe kadar başvuruda bulunmayan öğrenci, dersi alıp başarmış olsa bile ders transfer işlemi yapılmaz.
Üniversitemiz bünyesinde bölüm/birim dışından ders alması uygun görülen öğrenciler için Birim Yönetim Kurulu Kararı alınır ve ilgili dönem sonunda not girişi yapılır.
Kurum dışından ders alacak öğrenciler için ise Birim Yönetim Kurulu Kararı alınır ve Üniversite Yönetim Kurulunda görüşülmek üzere Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir. Birimler Kurum dışından ders alması uygun görülen ve Üniversite Yönetim Kurulundan geçen öğrencilerin bilgilerini Üniversite Yönetim Kurulu Kararı ile birlikte ilgili Üniversiteye göndermek üzere Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına yazı ile gönderir. Dönem sonunda öğrencinin ders aldığı üniversiteden gelen notlar, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından ilgili birime bildirilir. Birim, Birim Yönetim Kurulu Kararı aldığı öğrencinin ders transfer formu ve daha önce dersin alınmasının uygunluğuna ilişkin Üniversite Yönetim Kurulu Kararı ile birlikte not girişini yapar ve not aktarımı için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına resmi yazı ile gönderir.